2012. január 27.

Képzettársítás: természetfotók, zenék

Egyszer már megpróbálkoztam egy kis asszociációs játékkal a Fura sztori 1. és 2-ben, ahol sikerült felfűzni egy gondolatsorra a következő dolgokat: 
'Lendvay Ildikó', 'zsidó temető', 'Konrad Lorenz' és 'csontvázas poszter' 


A mostani cikkben remélem egyértelműbb lesz a társítás: 
'Kertész leszek', 'Sting', 'természetfotók', 'HVG'. 
Szabad a gazda?


Nem születtem se József Attilának, se Stingnek, se fotósnak (előbbiért őszintén, utóbbi kettőért pedig nem teljesen őszintén Hála Istennek :)), de kaptam szemeket, füleket és egy kevéske agyat, hogy felfogjam a mondanivalójukat. Legalábbis amit nekem mondanak összekapcsolva.

Ahogy pár hete olvasgattam a hvg.hu-t, ráakadtam egy cikkre, a 2011-es Év Természetfotósa pályázatról, mely "hazánk és egyben a régió legjelentősebb természetfotós pályázata". Mindig is elvarázsoltak a természetképek, számomra sokkal őszintébbek az Isteni nagyságot sugárzó fotók, mint az emberi építményeket sugárzóak. Külön öröm volt számomra, hogy a képek zöme hazánkban készült, de a lényeg, hogy csodaszépek Isten teremtényei. Rengeteg további képzettársításra adnak lehetőséget.

Tündérek? Angyalok? - Valóságban szúnyogok
Ahogy nézem a képeket, azt érzem, hogy megnyugszom és egyben elültetem magamban ezeket a nyugodt gondolatokat. A gondolatok pedig újabb gondolatokat szülnek, eszembe jut József Attila versmegzenésítése, a Kertész leszek:

Égit tánc Sri Lankán
"...Tejet iszok és pipázok,
jóhíremre jól vigyázok,
nem ér engem veszedelem,

magamat is elültetem...."

Bár nem iszom tejet és nem is pipázok, de a többi teljesen ül. Ezekhez a képekhez a fejemben dalok társulnak, a dalokhoz szövegek, amikhez újabb képek. Logikus következtetés lenne, hogy bezárul a kör, én meg csak pörgök tovább, mint egy búgócsiga és nem tudok kiszabadulni a kép, zene, vers ördögi mókuskerekéből, de nem, mert hirtelen beugrik egy újabb kép. Pontosabban egy klipp. Egy igazi aranymező...


Ebben a klipben Sting aranyszínű és egyben átlátszó. A testében lehet látni egy másik világot. Ez így leírva elég rosszul hangzik, ha megnézed a klippet, akkor érted. Szóval hogy ki is lyukadjunk valahova: úgy érzem, hogyha ezen az úton járunk és tudjuk értékelni az isteni teremtményeket, a zenéket, a költeményeket, akkor jobb emberré válhatunk. Ha majd ránk néznek az emberek, akkor egy másik világot is látnak, pont úgy, ahogy a klipben is. Lehet, hogy csak mosoly formában jelenik meg, lehet hogy egy-két szófordulatban, lehet hogy teljesen másképp.
Mielőtt még bő lére vagy böllérre ereszteném, beszéljenek tovább a képek, fessenek bennetek új képeket a zenék, versek!

A.B. hídépítő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése