2012. augusztus 4.

Victoria Osteen: Válj ügyes művésszé!

Victoria Osteen neve talán ismerős lehet egy korábbi Útravalónkból. Ezen a vasárnapon ismét az ő gondolatai segíthetnek bennünket az elmélyülésben. Sokszor negatívak vagyunk és elégedetlenek, ehelyett lehetnénk olyan művészek, akik szeretettel és bátorítással ajándékozzák meg a körülöttük lévőket. Erre buzdít ez az írás is, fogadjátok szeretettel!

 "Van, akinek a fecsegése olyan, mint a tőrdöfés, a bölcsek nyelve pedig gyógyít." Péld 12,18


Mostanában szerepelt a hírekben, hogy Thomas Kinkade, elismert festő, 54 éves korában meghalt. A Fény Festője néven vált ismertté, és műveinek replikái milliók otthonát díszítik. Kinkade mind életével, mind pedig festményeivel, sokak életét megérintette és inspirálta.
Lehet, hogy nem tartod magad olyan művésznek, mint Kinkade, de valójában mindannyian művészek vagyunk. Mindannyian rendelkezünk kreativitással, minthogy egy kreatív Isten a képére teremtett minket. Benyomásokat, impressziókat keltünk a szavainkkal. Azt is mondhatnánk, hogy a szavaink olyanok, mint az ecsetvonások, az emberek szíve pedig a festővászon. Minden egyes szóval, akár jó, akár rossz, maradandó képet hagyunk mások életén. Ezért figyelmeztet minket az Írás, hogy figyelmesen válogassuk meg a szavainkat, mert „élet és halál van a nyelv hatalmában”.

Egy gyönyörű festmény nem csak a színekről szól, hanem a művész által alkalmazott technikáról is. Mint ahogy egy gyakorlott művész megfontolt ecsetvonásokkal dolgozik, nekünk is óvatosan kell bánnunk a szavainkkal, hogy egy pozitív, bátorító mesterművet hozzunk létre a családtagjaink, a barátaink és a munkatársaink szívén.

Ezt a leckét akkor tanultam, amikor a fiúnkat, Jonathan-t próbáltam biztatni, hogy gyakoroljon a gitárján. Éppen az iskolából hoztam haza a gyerekeket, és elég stresszes voltam. Ez a szavaimon és a hangnememen is érződött. Megkérdeztem Jonathan-t: „Ezen a héten gyakoroltál már egyáltalán?” Mielőtt válaszolni tudott volna már folytattam is a mondókámat: „Tudod, ha nem gyakorolsz, akkor majd meg fogod bánni, amikor a gyülekezetben gitározhatnál, de nem fog menni…” A „bátorításnak” az lett a hatása, hogy a fiam egyre jobban lelombozódott. Hirtelen rádöbbentem, hogy mit csinálok, bocsánatot kértem tőle, és elhatároztam, hogy a szavaimmal pozitív képet fogok festeni. Azt mondtam Jonathan-nak: „Olyan tehetséges vagy a zenében. Azért szeretném, ha gyakorolnál, mert tudom, minél többet gyakorolsz, annál jobb leszel.” Az elbátortalanítás és bukás hangját a bátorítás és győzelem hangjára cseréltem.


Mint minden máshoz, ahhoz is gyakorlat kell, hogy ügyes művészei legyünk a szavainknak. Ha kiigazításról, vagy utasításról van szó, még akkor is úgy alakíthatjuk a mondandónkat, hogy könnyebben befogadhatóvá váljon. Akár főnökként beosztottakkal, vagy szülőként gyerekekkel van dolgod, mindig tartsd magad előtt azt a célt, hogy másokat egy felsőbb szintre emelj. Gondosan válogasd meg a szavaidat, csomagold be szeretetbe, megerősítésbe, és alkoss mesterművet a körülötted élők életében!

Victoria Osteen hídépítő 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése